Tentamen nr 2

Tenta två är inskickad och väntar på bedöming, den handlar om 1500-talets supande, frånvarande och ikke levande i celibat präster, den handlar om ståndsamhället i sverige, dess uppomst på en ö i mälardalen och dess inverkan på människorna och den handlar om det feodala systemet ur en ekonomisk synvinkel.(Y)

Nu däremot packar jag kammar, saxar och maskiner, för om några timmar bär det av mot västkusten och vad jag saknar mitt röda lilla lejon som väntar på mig där. Dessvärre blir han bara allt sämre och i morgon bär det av till veterinären. Då får ni hålla en tumme för oss allihopa!

Pino har blivit en riktig liten myspropp och jag säger ständigt till mig själv - den här gången ska jag göra det rätt och visst är vi en bit påväg. Han är fin och blott 6 månader gammal når han en höjd av ca 67cm! han har precis ingått sin andra fällperiod och en mycket lycklig ägare påstår sig stolt inte behöva damsuga mer än innan hon fick pälshund.

"Med mitt kaffe i högsta hugg, mitt illröda hår och allt annat virriga néa alltid lyckas med, målar hon badrummet, börjar få upp gardiner, ska borra i väggen, få upp hyllor, tavlor, lampor osv. Det går sakta men det går frammåt och ju mer jag bor här, destomer älskar jag det. själva känslan att vakna på morgonen sätta på mitt kaffe (TACK för den nya kaffebryggaren mamma!! har levt med en halvt ihopopererad sedan i våras när siri pajade min - ajaj säger mina fingrar), ta min morgonpromenad längs älven, låta pino springa löst och sedan gå in sätta mig vid mitt köksbord pch titta ut över de fallande röda löven - hösten är den vackraste av dem alla - så full av värme, så full av mys! ♥"

Puss på nääsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0