Som en groda utan ben..

Hopplös!

Det är jag det, hopplös på alla sätt och vis.

Spår.
Igår la jag faktiskt ett trevinklat spår som fick ligga i 40 minuter innan vi gick ut det. Pino har fått upp en enorm säkerhet i spåret och det enda jag kunde göra var att springa med. Vilket är bra, inte en enda viinkelmiss och inte en enda gång gick han av spåret. Det känns helt underbart att han har kommit så långt i den träningen. Om några dagar ska vi lägga ett pinnspår till honom så att vi kan få in markeringarna i bruksspåret. Synd att vi inte kommer lika bra överrens när det kommer till lydnadsbiten, vi sliter fortfarande med den där dumma, dumma targetten. Men det går frammåt i alla fall. Det kommer bli tungt för mig att tävla bruksspår, för jag kommer behöva springa som en idiot, förhoppningsvis lugnar han ner sig så småning om. Jag lyssnar på Jannes råd när det kommer till det och han säger att de lugnar ner sig så småning om!

Jag funderar också på att träna in blodspår på honom och låta honom tävla i det, dem behöver bara vara över 9månader för att få tävla och jag skulle behöva en energiboost! Jag skulle behöva en liten såndär, en liiten Boooost!


Foto: Benedicte Lervik



//Pinan och Nean


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0