My Dog 2012

Det är ett äventyr att ha en stor brukshund, i många fall är det påfrestande och kräver mycket. Det går sönder mycket glas och porslin. Men i det stora hela, är det väldigt underbart och det känns så härligt att ha hittat en så toppen uppfödare! Om någon vill ha en liten inblick i henne kolla här: http://svtplay.se/t/103335/smalandsnytt 2.19 in i programet syns Charlotte och Pinos halvsyster.

Hemkommna igår kväll, i sällskap av Benedikte och Carmen. Som också hålt oss sällskap en sväng idag. Pino var mycket nöjd över att ha skogsällskap! Mycket mysigt har vi haft det - men så till saken. En galen människa är jag, så galen att jag medvetet anmäler min hund till en tävling, när jag inte har den blekaste aning om hur det ska gå till. I slutändan slutade det inte så katastofalt och pino skötte sig över min förväntan. Fin kritik fick han - tokfin faktiskt:

"Hane av bra storlek, utmärkt proportionellt och maskulint tilltalande huvud. Välplacerade och väl burna öron. Uttrycksfullt mörka ögon. Välutvecklad för åldern. Bra benstomme, vinklar och utmärkta rörelser. Gula öron och gul ål på ryggen ger inget HP."



De tre trötta musketörerna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0