Targetting

Ibland är problemen lättare än vad man tror, som när man inser att den target man valt faktsikt är genomskinlig och inser att det kanske inte är så lätt för en hund att sätta bägge tassarna på en target som inte är så lätt att se. Därmed medger jag att goodislådor inte är världen bästa target och använder framöver en kartong bit. Han har nu förstått att bägge tassar ska vara på targetten - YaaaaY! så nu ska vi arbeta med tiden han ska stå innan han får sin belöning, kanon det här ju!

Själv läser jag på allting jag glömt sedan jag slutade på hundsport, läser på om posertiv och negativ förstärkning, om straff  och andra saker. Försöker hitta på olika sätt att förlara saker på ett lättare sätt och lär mig saker som jag inte rikigt förstått eller fått med mig. Har en liten tanke på att kanske vara s duktig att jag läser igenom hela bibeln (lydnadsträning i teori och praktik), men tror inte att de kommer att ske på en gång i alla fall. Just nu läser jag bara för att det är kul, om jag inte får någonting att göra snart, kanske jag läser igenom allting bara för att ;)

Skogens konung?


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Superfin kille : ) Äger hans syster Strandkungens Tingeling!

2012-04-03 @ 11:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0