Vallhund Kontra Brukshund..

Så var diskussionen öppe, angånde vallningshund eller brukshund. Diskussionen om vilken av dessa klubbar som ska ha huvudansvaret för de Vita Herdehundarna och jag förstår den på ett vis, för det är mer vallhund i dem än vad jag hade räktnat med. Men det är ju just precis för att de ligger under brukshundsklubben som vi valde en Vit Herdehund istället för en Schäfer. (eller Tysk Schäfer som de numera heter) Så det gör mig lite ledsen på ett sätt, men mina förhoppningar är att det blir godkänt med vallningsprov men att de ändå ligger under SBK. För då hade jag kunnat tänka mig att syssla med både och. Till sommaren arrangeras ett VHK läger, där det kommer finnas möjlighet till både och, å jag tror att Pino skulle behöva valla av sig lite. Vem vet, kanske jag finner vallning tokkul, jag med..
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0